Een samenwerking tussen HORNBACH en PreZero Nederland
Veelgestelde vragen

Vragen over bestellen

1) Hoe kan ik bestellen?
2) Heb ik een account nodig?
3) Hoe kan ik betalen?
4) Wat kost een iDEAL betaling?
5) Kan ik de dag van levering nog veranderen?
6) Verhuren jullie ook aanvullend materieel, zoals stortkokers?

Vragen over levering en ophalen

7) Worden afvalcontainers in heel Nederland geplaatst?
8) Wanneer kan de container geleverd worden?
9) Ik heb al een HORNBACH container staan en wil graag een nieuwe. Kan de container gewisseld?
10) Mijn container is vol en kan worden afgevoerd.
11) Is het nodig aanwezig te zijn bij het plaatsen en afvoeren van de afvalcontainer?
12) Hoe lang kan de container blijven staan?
13) Mijn container is niet volgens afspraak geleverd. Wat nu?
14) Word ik voor plaatsing gebeld?
15) Kan ik de container ook op zaterdag laten plaatsen?
16) Hoe laat wordt mijn container geplaatst?
17) Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?
18) Waar kan de container worden geplaatst?

Vragen over containers

19) Moet ik een vergunning aanvragen voordat ik een container laat plaatsen?
20) Hoe hoog mag de container worden beladen?
21) Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?
22) De container die ik besteld heb, is eigenlijk te klein. Wat moet ik doen?
23) De politie of gemeente eist dat de container direct wordt opgehaald. Wat moet ik doen?
24) Wie is er verantwoordelijk voor de container?
25) Hoeveel sloten heb ik nodig voor een afsluitbare container?
26) Mag ik de container zelf verplaatsen?

Vragen over aangeboden afval

27) Welk afval is (niet) toegestaan in mijn afvalcontainer?
28) Wat is de procedure wanneer er niet toegestaan afval in de container zit?
29) Kan ik de afvalsoort wijziging nadat ik een bestelling heb geplaatst?
30) Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
31) Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?
32) Hoeveel zand/grond mag er in de container voor schoonpuin zitten?
33) Moet ik extra kosten betalen wegens niet toegestane afvalstoffen in mijn container?

Overige vragen

34) Waar vind ik de algemene voorwaarden?
35) Waar vind ik het privacy beleid?
36) Mijn vraag staat er niet bij.

 

Vragen over bestellen

1) Hoe kan ik bestellen?
Bestellen werkt als volgt.
- Kies de gewenste container op basis van de afvalstroom en containermaat.
- Klik op de prijs van de gekozen container. De container verschijnt nu in de winkelwagen.
- Klik op de "Afrekenen" knop in de winkelwagen. Vul factuurgegevens en het afleveradres in en klik op de knop "Bestelling afrekenen".

Je hebt nu de mogelijkheid de bestelling af te ronden via iDeal. Na het afronden van de betaling keer je terug naar de website. Je ontvangt via e-mail een orderbevestiging en een factuur. Bewaar deze e-mail goed! Je hebt deze e-mail nodig om naar het ophaalformulier te gaan, om de container weer af te laten voeren.

 

2) Heb ik een account nodig?
Nee, een account is niet nodig op HORNBACH wanneer je met iDeal betaald. Het kan echter handig zijn om een account aan te maken zodat je altijd een overzicht hebt van jouw facturen en containers.

 

3) Hoe kan ik betalen?
Betalen kan via iDeal. Alle gangbare Nederlandse banken ondersteunen betaling via iDeal. Dit zijn: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. Helaas zijn contante betalingen of bestellen op rekening niet mogelijk.

 

4) Wat kost een iDEAL betaling?
Betalen via iDEAL is gratis.

 

5) Kan ik de dag van levering nog veranderen?
Ja. Je kunt de verandering per email bevestigen. Bij ontvangst van de email, wijzigen wij de datum van levering. Dit dien je te doen 48 uur voor de bestaande datum van de levering.

 

6) Verhuren jullie ook aanvullend materieel, zoals stortkokers?
Nee, via hornbach-container.nl kan je enkel containers huren. Extra materieel kunnen we helaas niet bijleveren.

 

Vragen over levering en ophalen

7) Worden afvalcontainers in heel Nederland geplaatst?
Afvalcontainers worden in heel Nederland geplaatst, met uitzondering van de eilanden.

 

8) Wanneer kan de container geleverd worden?

  Besteld op   1e plaatsing   Plaatsing
  Maandag (voor 16:00)   Dinsdag   tussen 07:00 en 12:00 (ochtend) of tussen 12:30 en 18:00 (middag)
  Maandag (tussen 16:00-23:59)   Dinsdag   tussen 07:00 en 18:00 (geen voorkeur)
  Dinsdag (voor 16:00)   Woensdag   tussen 07:00 en 12:00 (ochtend) of tussen 12:30 en 18:00 (middag)
  Dinsdag (tussen 16:00-23:59)   Woensdag   tussen 07:00 en 18:00 (geen voorkeur)
  Woensdag (voor 16:00)   Donderdag   tussen 07:00 en 12:00 (ochtend) of tussen 12:30 en 18:00 (middag)
  Woensdag (tussen 16:00-23:59)   Donderdag   tussen 07:00 en 18:00 (geen voorkeur)
  Donderdag (voor 16:00)   Vrijdag   tussen 07:00 en 12:00 (ochtend) of tussen 12:30 en 18:00 (middag)
  Donderdag (tussen 16:00-23:59)   Vrijdag   tussen 07:00 en 18:00 (geen voorkeur)
  Vrijdag (voor 16:00)   Zaterdag *   tussen 07:00 en 12:00 (ochtend)
  Vrijdag (tussen 16:00-23:59)   Maandag   tussen 07:00 en 18:00 (geen voorkeur)
  Zaterdag   Maandag   tussen 07:00 en 18:00 (geen voorkeur)
  Zondag   Dinsdag   tussen 07:00 en 12:00 (ochtend) of tussen 12:30 en 18:00 (middag)

* Bij plaatsing op zaterdag zijn de extra kosten €10,00 inclusief btw per container.
* Op zaterdag worden geen containers afgevoerd.

Big Bags en BiggerBags worden geleverd door een pakketdienst. De bezorging vindt vindt binnen twee werkdagen plaats.

9) Ik heb al een HORNBACH container staan en wil graag een nieuwe. Kan de container gewisseld?
Dat is geen probleem. Wanneer je het ophaalformulier invult kan je kiezen voor een containerwissel. Zodra je het ophaalformulier indient krijg je de mogelijkheid dezelfde container nogmaals te bestellen. Bij het ophalen van de volle afvalcontainer zetten we vervolgens een nieuwe neer!
Wisselen op zaterdag is niet mogelijk.

 

10) Mijn container is vol en kan worden afgevoerd.
Vul het ophaalformulier in om de volle container af te laten voeren. De link naar het ophaalformulier is te vinden in de bevestigingsmail die je na de bestelling hebt ontvangen. Tijdens het invullen van het ophaalformulier kan je een afvoerdatum kiezen. De container zal vervolgens binnen twee dagen worden afgevoerd. Afvoeren op zaterdag is niet mogelijk.

 

11) Is het nodig verplicht aanwezig te zijn bij het plaatsen en afvoeren van de afvalcontainer?
Nee, het is niet verplicht aanwezig te zijn bij het plaatsen en afvoeren van de container. Tijdens de bestelling kan je in het opmerkingenveld instructies voor de chauffeur achterlaten. Houd er rekening mee dat wanneer je geen instructies achterlaat de container op inzicht van de chauffeur wordt geplaatst (zo dicht mogelijk bij het opgegeven plaatsingsadres).
Voor het ophalen dien je te zorgen dat de container vrij staat en bereikbaar is voor de chauffeur. Als de container niet vrij staat, rijdt de chauffeur een loze rit en zullen er ritkosten in rekening worden gebracht. De kosten voor een loze rit bedragen €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. De kosten voor een loze rit bedragen € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container.

 

12) Hoe lang kan de container blijven staan?
De tarieven genoemd op HORNBACH-container zijn inclusief 8 weken huur. Wanneer je binnen deze 8 weken het ophaalformulier indient worden er geen extra kosten berekend. Wanneer de container langer dat 8 weken op jouw adres staat, zijn de extra kosten €7,50 per week inclusief btw.

 

13) Mijn container is niet volgens afspraak geleverd. Wat nu?
Excuses voor de vertraging. Neem contact op via ons telefoonnummer 072-7514050 of via het contactformulier.

 

14) Word ik voor plaatsing gebeld?
Je wordt niet standaard gebeld, maar dit is wel mogelijk. Wanneer je voor plaatsing gebeld wilt worden, verzoeken wij je dit te vermelden in het "opmerkingen" veld tijdens het plaatsen van een bestelling.

 

15) Kan ik de container ook op zaterdag laten plaatsen?
Ja, plaatsing op zaterdag is mogelijk. Je kan zaterdagplaatsing aangeven tijdens het afronden van de bestelling. Containers worden enkel in de ochtend geplaatst (tussen 07:00-12:00) en de extra kosten voor zaterdagplaatsing bedragen €10,00 inclusief btw per container. Zorg er voor dat je de container uiterlijk vrijdag vóór 16:00 bestelt, wanneer de container op zaterdag moet worden geplaatst.

 

16) Hoe laat wordt mijn container geplaatst?
Op de dag van levering wordt de container geplaatst op basis van de door jouw opgeven voorkeur. Containers met voorkeur vroeg worden geplaatst tussen 07:00 en 10:00, ochtend tussen 07:00 en 12:00 en containers met voorkeur middag tussen 12:00 en 18:00. Heb je geen voorkeur doorgegeven? De container wordt dan geplaatst tussen 07:00 en 18:00. Helaas kunnen we geen exact tijdstip aan je doorgeven. Ook is het mogelijk dat van het door jouw opgegeven voorkeursblok wordt afgeweken, bijvoorbeeld omdat een chauffeur te maken heeft met verkeersdrukte, uitlopende opdrachten of pech. Het voorkeursblok is geen garantie.

 

17) Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?
Je kan bij ons een voorkeur van tijd aangeven, namelijk vroeg, ochtend of middag. Bij vroege levering plaatsen we tussen 07:00 en 10:00, in de ochtend is dat van 07:00 uur t/m 12:00 uur en in de middag tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Indien je een tijdstip wilt afspreken, streven wij ernaar om dit uit te voeren. LET OP! Wij hebben te maken met planningen en verkeersdrukte en kunnen daarom geen garantie geven over het tijdblok of tijdstip. Wel kunnen wij van te voren contact met je opnemen zodat je weet dat wij onderweg zijn. Zet jouw eventuele voorkeur voor een tijdstip en een telefoonnummer, als je gebeld wilt worden, in de extra informatie van het bestelformulier, zodat onze planners hier rekening mee kunnen houden.

 

18) Waar kan de container worden geplaatst?
Houd bij het kiezen van een plaatsingslocatie voor de container rekening met de volgende zaken:
- Er moet voldoende ruimte zijn om de container te plaatsen. Ook de toegangsweg naar de locatie moet voldoende toegankelijk zijn voor een vrachtwagen. Let op bomen, lantaarnpalen etc.
- De container moet ook weer worden afgevoerd en is dan een stuk zwaarder. Door het gewicht van de container en de vrachtwagen kan de onderliggende bestrating verzakken.
- Ook onder de bestrating kan schade ontstaan aan leidingen, buizen, elektriciteitskabels etc.
- Overleg tijdens plaatsing met de chauffeur. Ben je niet aanwezig tijdens plaatsing? Tijdens jouw bestelling kan je in het "opmerkingen" veld extra plaatsings- of afvoer aanwijzingen voor de chauffeur achterlaten.
- Neem bij twijfel over de de locatie waar de container moet worden geplaatst contact met ons op.

 

Vragen over containers

19) Moet ik een vergunning aanvragen voordat ik een container laat plaatsen?
Wetgeving wat betreft het plaatsen van afvalcontainers verschilt per gemeente. Het is lang niet altijd nodig een vergunning aan te vragen, maar neem bij twijfel altijd contact op met jouw gemeente. Indien een vergunning nodig is, bent je zelf verantwoordelijk voor het aanvragen hiervan.

 

20) Hoe hoog mag de container worden beladen?
De container mag in verband met de veiligheid van de chauffeur en het verkeer maximaal 20 cm boven de rand worden gevuld. Wanneer de container te hoog is beladen kunnen wij de veiligheid niet garanderen en is het niet mogelijk de container af te voeren. In dat geval worden loze ritkosten in rekening gebracht.De kosten voor een loze rit bedragen €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. De kozen voor een loze rit bedragen € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container.

 

21) Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?
Je moet er rekening mee houden dat het plaatsen en afvoeren van de container 3 autoparkeerplaatsen in beslag neemt. Dit is voor de vrachtwagen die achterwaarts de container rechtuit moet neerzetten en ophalen. De container zelf neemt een ruimte van één parkeerplaats in. Voor een 15 m3 container zijn dat 6 parkeerplaatsen die vrij moeten zijn bij het plaatsen en neemt 2 parkeerplaatsen in beslag.

 

22) De container die ik besteld heb, is eigenlijk te klein. Wat moet ik doen?
Wij adviseren je de bestelde container vol te maken en daarna de container te wisselen voor een nieuwe container. Via het ophaalformulier kan je aangeven dat het om een wisselverzoek gaat. Je krijgt daarna de mogelijkheid direct een nieuwe container te bestellen.

 

23) De politie of gemeente eist dat de container direct wordt opgehaald. Wat moet ik doen?
Je bent zelf verantwoordelijk voor een vergunning bij jouw gemeente. Indien jouw container verplaatst moet worden berekenen wij eenmalige transportkosten van €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. en € 90,00 voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container. Bij het verwijderen van de container in opdracht van of door jouw gemeente en/of de politie ben je het gehele orderbedrag kwijt, ook als de container niet of half gevuld is. Tevens worden de kosten die jouw gemeente en/of de politie bij HORNBACH in rekening brengt voor het verwijderen van de container worden bij je in rekening gebracht.

 

24) Wie is er verantwoordelijk voor de container?
Je bent als opdrachtgever verantwoordelijk voor de geplaatste container. In geval van schade aan de container door brand, ernstige schade aan de container zelf, op last van de gemeente, (milieu)politie of brandweer komen voor jouw rekening. Tevens moet je altijd bij het plaatsen en ophalen van de container zorgen dat de container vrij staat. Kan de container niet worden geplaatst of worden opgehaald, dan worden er extra transportkosten in rekening gebracht voor de zgn. loze rit. De kosten voor een loze rit bedragen €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. De kozen voor een loze rit bedragen € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container.

 

25) Hoeveel sloten heb ik nodig voor een afsluitbare container?
Meestal heb je genoeg aan 2 sloten. Deze dien je zelf te verzorgen. Een hangslot van 4x3 cm is vaak voldoende.

 

26) Mag ik de container zelf verplaatsen?
Je mag de container - nadat deze door de chauffeur is geplaatst - niet zelf verplaatsen. Wanneer de container wordt verplaatst naar een andere locatie bestaat de kans dat de chauffeur de container niet meer kan afvoeren bijvoorbeeld vanwege aanwezige ruimte, lantaarnpalen, kabels, riolering etc.

 

Vragen over aangeboden afval

27) Welk afval is (niet) toegestaan in mijn afvalcontainer?
De toegestane en niet-toegestane afvalstoffen worden op iedere afvalsoortpagina genoemd.
Kies hieronder een afvalsoort om direct te zien welk afval er binnen de betreffende afvalsoort mag worden aangeboden.
Neem bij twijfel altijd contact op!

 

28) Wat is de procedure wanneer er niet toegestaan afval in de container zit?
Wanneer er niet toegestaan afval in een container wordt aangeboden wordt de container verwerkt op basis van het aangeboden afval. Bijvoorbeeld: je hebt een houtcontainer gehuurd maar gooit daar ook puin in. De container wordt verwerkt als een (duurdere) bouwafval container. Je ontvangt een aanvullend factuur voor het verschil in prijs tussen een hout- en bouwafval container.
Let op! Sommige afvalstoffen - zoals asbestgelijkende en asbesthoudende afvalstoffen - mogen nooit in een container worden aangeboden. Als achteraf toch asbestgelijkend of asbesthoudend materiaal wordt geconstateerd, wordt de gehele inhoud alszijnde asbest verwerkt. Hier zijn hoge kosten aan verbonden.

 

29) Kan ik de afvalsoort wijziging nadat ik een bestelling heb geplaatst?
Ja dat is mogelijk. Wel moet je dat dan eerst kenbaar maken bij onze klantenservice via een e-mail met vermelding van jouw ordernummer en wij mailen jou een factuur zodat je het verschil kunt bijbetalen. Helaas is niet mogelijk om de afvalsoort van jouw container te wijzigen naar grond. Let op! Als je het niet van te voren kenbaar maakt dan kan de containerinhoud worden afgekeurd op basis van niet toegestane afvalstoffen. Dit kan tijdens het afvoeren van container door de chauffeur, hij besluit dan om de container te laten staan en worden er loze ritkosten berekend. De kosten voor een loze rit bedragen €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. De kozen voor een loze rit bedragen € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container. Daarnaast kan dit ook na het afvoeren van de container door de verwerker.

 

30) Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
Nee. Wij raden je aan uw koelkast of vriezer zelf bij de gemeente te brengen, of aan te melden, zodat ze jouw koelkast of vriezer komen halen. Vaak is deze dienst gratis via de gemeente. Bij het aantreffen van koelskasten en / of vriezers in de container brengen wij € 50,00 per stuk in rekening.

 

31) Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?
Nee je kan via HORNBACH geen zand of grond afvoeren

 

32) Hoeveel zand/grond mag er in de container voor schoonpuin zitten?
Maximaal 10%. Dit is gruis afkomstig van het puin. Grond en/of tuinaarde aanbieden in deze container is niet toegestaan.

 

33) Moet ik extra kosten betalen wegens niet toegestane afvalstoffen in mijn container?
De containerinhoud kan worden afgekeurd op basis van niet toegestane afvalstoffen:
a. Tijdens het afvoeren van de container, door de chauffeur. In dat geval wordt de container niet afgevoerd en wordt er contact met je opgenomen via e-mail of telefoon door onze klantenservice. Daarnaast worden loze ritkosten in rekening gebracht voor het niet kunnen afvoeren van de container. De kosten voor een loze rit bedragen €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. De kosten voor een loze rit bedragen € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container. U kunt er voor kiezen het niet toegestane afval af te laden of alsnog aan te bieden tegen meerkosten.
b. Na het afvoeren van de container, door de verwerker. (bijvoorbeeld omdat het niet toegestane afval onderin de container is aangeboden) De container wordt verwerkt op basis van het aangeboden afval in de container. Je ontvangt per e-mail de reden van de overtreding. Daarnaast ontvangt je per e-mail een aanvullend factuur.

Let op:
Bij aanbieden van asbest en/of asbestgelijkend materiaal wordt de gehele containerinhoud verwerkt alszijnde asbest. Dit in verband met kruisbesmetting van het asbest en/of asbestgelijkend materiaal met het andere afval. Kosten voor het verwerken van asbest zijn zeer hoog. Neem voordat je jouw afval aanbiedt in de container altijd contact met ons op, wanneer je het vermoeden hebt dat het om asbest en/of asbestgelijkend materiaal gaat. Golfplaten zijn in geen van de containers toegestaan in verband met de hoge kans op asbestverontreiniging. Bij het aanbieden van autobanden en matrassen wordt er € 50,00 per stuk in rekening gebracht. Autobanden en matrassen mogen in geen van onze containers aangeboden worden.

 

Overige vragen

34) Waar vind ik het privacy beleid?
Klik op onderstaande link om het privacy beleid in te zien.
Privacy beleid

 

35) Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Klik op onderstaande link om de algemene voorwaarden in te zien.
Algemene voorwaarden

 

36) Mijn vraag staat er niet bij.
Neem in dat geval contact op via het contactformulier of bel naar 072-7514050. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00.

PreZero Copyright PreZero Nederland Holding B.V., Meester E.N. van Kleffenstraat 10, 6842 CV Arnhem
;